Monday 23 July 2012

Lagi tentang SYABAS

Dipetik dari akhbar malaysia kini, bertarikh 23 julai 2012

"Kita akan beri RM225 juta kalau Rozali dan Ruslan letak jawatan. Kalau tak letak (jawatan), kita takkan bagi duit. Kerana, kalau kita bagi, dia akan kawal duit itu dan tidak akan lakukan projek itu," katanya selepas menghadiri perhimpunan di hadapan pejabat SYABAS.  

berita penuh boleh dibaca di link 'RM225j pada SYABAS jika Rozali letak jawatan'


Pakatan berhimpun sokong ambil alih SYABAS

Sekumpulan lebih 100 orang penyokong kerajaan negeri Selangor berhimpun di hadapan pejabat Syarikat Bekalan Air Selangor (SYABAS) di Shah Alam hari ini sebagai sokongan kepada kerajaan negeri untuk mengambil alih pemegang konsesi air tersebut.


Berita penuh boleh dibaca di link Pakatan berhimpun sokong ambil alih SYABAS

Jawatankuasa khas kabinet yang dibentuk untuk mengkaji isu air di Selangor memutuskan bahawa terdapat perkara pokok dan prosedur yang masih belum dipenuhi untuk membenarkan Selangor mengambil alih SYABAS, katanya.

Bagaimanapun Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata keputusan akhir akan hanya dibuat selepas peguam negara meneliti perkara itu.

Peguam negara telah diarahkan untuk mengadakan mesyuarat berhubung perkara itu pada petang ini, kata Muhyiddin selepas mempengerusikan mesyuarat selama tiga jam di Putrajaya hari ini.

Sambungan berita di link K'jaan halang S'gor ambil alih SYABAS

Agak-agak,bilakah nak selesai isu SYABAS ni..??? wallahua'lam..kita tunggu dan lihat..

No comments:

Post a Comment